Adviserend verkopen in de techniek

Adviserend verkopen heeft weinig te maken met een vlotte babbel. Het heeft des te meer te maken met vertrouwen wekken, gestructureerd analyseren, goed luisteren en doorvragen. Uiteindelijk gaat het er om dat de potentiele opdrachtgever geholpen wordt met het maken van een verstandige investering, waarbij de adviserend verkoper zijn eigen commercieel belang niet vergeet.

Voor wie?

Voor de verkopend adviseur buitendienst en binnendienst (in aparte groepen), die meer uit hun functie willen halen en opdrachten willen genereren met een goed rendement.

Doel

De deelnemer kan vertrouwen winnen en weet verkoop te koppelen aan de koopmotieven van de klant door het maken van een effectieve klantanalyse. Daarnaast kan de deelnemer omgaan met bezwaren en klachten en weet de koop op een effectieve manier af te sluiten.

Na de opdracht is het vertrouwen van de klant gegroeid, waardoor hij of zij blijft terugkomen om samen met de verkoopadviseur naar oplossingen te zoeken.

Onderwerpen

De opbouw van het verkoopgesprek, opening van het gesprek, pitchen, hoe kom je op dezelfde golflengte, de optimale klantanalyse, de kunst van het stellen van open vragen, de koopmotieven achterhalen, omgaan met weerstand en klachten, wat als de klant twijfelt, effectief afsluiten.

Opmerking

Binnendienst en buitendienst worden in aparte groepen getraind. Van te voren vult de deelnemer een DISC online vragenlijst in. Hier komt een rapport uit voort met zijn of haar communicatie en gedragsstijl. Hiermee wordt het een stuk makkelijker de eigen leerdoelen te formuleren.

Duur

3 Dagen. Afhankelijk van de beginsituatie en de leerdoelen kan de duur afwijken.

Vragen over deze Incompany Training?

Neem contact op
Pagina delen: